Saturday, February 26, 2011

practikal @ perodua,minggu ke-8

haa,minggu satu saaampai 6 aku update,tapi pahal lak minggu 7 xupdate?sebab ak bizi gile laa der,sampai ari jumaat,sok pg dh kuar ngn membe ak name Abe,nih urgent case tuh yg kne kuar dgn beliau,kalau tak harapan ah aku nak kluar.then balek gak dlm pokol 7 lebey,dah tu kol 8.30mlm bertolak ke rawang sebab department tooling bwat match futsal.memang putus urat kentut aku men futsal!2-3 minit semput gile2 nye lah.

dan datanglah minggu ke-8.ape aku buat minggu nih?gunting kertas,laminate dan gunting balek kertas laminate.pergh sampai bile laa ak boleh nk dapat idea untuk buat projek dalam tooling department nih.harapkan dekat projek wireless aku memang xbagus sgt lah.cuak gak nih takot2 xjadi plak.haaa payah tuh.neway basically xde mende nak cite,dis week dapat gaji dimane hostel kene tolak agak hebat laa jugak.then,hmmm berbanding fikir pasal projek,aku lebih ke arah mcm engineer bekerje dah. tanye tuh tnye nih,pebende tuh pebende nih.

actually aku cam pelik sket department aku nih,or senang cite Perodua. Trainee-trainee yang datang sume MESTI ade projek.aku mcm pelik laa jugak.sebab Latihan Industri ni sebenarnye untuk kasi pendedahan pade student,macamane industri nih berfungsi,ape masalah lazim yang dihadapi dan so-on.so bile trainee2 mcm aku yang xde hidayah sampai skang nak bwat projek pape,memang last skali present ak cakap banyak tolong staff je lah.hadoi pening2

tinggal lagi 2-3 minggu sebelum habis praktikel,so maybe dah kene siapkan resume dah nih.ak plan nak masuk ah perodua,sebab diorg ade projek besar dan akan ade kilang baru nak bukak.maybe nih opportunity aku kot.belom cube belom tahu org kate :D.

word of advice:walaupon lari dari bidang tetapi kalau kite tahu gunekan peluang,maka semua bende ade kaitan dengan bidang kita :)

No comments:

Post a Comment