Saturday, June 18, 2011

adik aku yang aku sayang :)

kadang2 menaip di blog,tapi dengan mengharapkan orang xbace nih best,coz die jadi "kurang" berhati2 yakni lebih bebas untuk bersuare,kalau kantoi kemudian hari tuh belakang crite lah...


samelah topik random aku hari ni,bilemane aku tulis blog pasal jaman pratikel aku dulu,tibe2 jeh ade staff praktikel aku cakap satu department dah bace(atau senang crite xde lah sangat,mungkin die sorg je kot yang bace :P),jadi tibe2 malu2 tuh dah datang dah,hahaha takpe2,yang penting aku tak tulis bende xbest pon,pengenalan pasal jaman2 prektikel je lah.dan aku harap kalau aku menulis nih,tidak terbace lah oleh adik aku yang aku sayang nih :)


mungkin kali nih aku nak tarik opinion dan point of view anda yang terbace,dari seorang abang yang anti-sosial dan punyai adik yang extra social. adik aku kengkadang terlihat lebih kearah membe2 berbanding family. mungkin dari point of view aku sebagai laki jarang kluar rumah bersame membe,die nih kuat sangat kluar rumah sampai kadang2 family pon terabai. kalau mintak tolong sikit die bising. kalau korang duk kat tempat aku nh,rasenye dah hilang sabo dah dengan adik aku nih,bukan staat kaki,silap haribulan lari budak tuh


tapi sayang sungguh aku dekat adik aku,sedahsyat2 mulot aku mengutuk membe2 aku,aku sekadar mengutuk secare halus je dengan adik aku. membe bole lari,tapi kalau bond of brothers nih putus dan serius,payah beb. kadang2 die nampak aku lembik sebab macam budak2 nerd,or aku rase kadang2 die nyampah tengok aku. parents aku kadang2 melebihkan aku,mungkin sbb education background aku yang bunyi gah tapi isi kosong.aku tak pernah nak bangge dengan title aku dapat,cume aku harap atleast ade yang follow atau pergi jauh lebih baik dari aku.


kadang2 bunyi abah aku complaint pasal adik sayang aku nih sorang. cakap die ponteng kelas lagi,surat kolej sampai lagi,dan macam2. tapi aku xpernah nak marah ah adik aku,aku sendirik pernah ponteng,paham lah kot jiwe ponteng tuh,mybe terlajak tidor ke camne ke.dan aku tegur sempoi je,kalau membe tengok aku tegur adik nih,mau diorg xsangke lah ade soft side jugak mamat mulut lahanat nih.tapi tuh lah sayang punye sayang,terlebih sayang makan diri sendiri.adik aku dah lame pijak pale,tapi aku xde nak tunjuk ape aku boleh buat,die remaje,kau tarek slow...tapi membe2 die buatkan die dgn aku makin jauh2 je.lepak dgn bro xcool :(


gadoh?
skali pernah,banyak kali pon pernah,biase laha dik bradik.cume paling dahsyat seingat aku,tym dulu aku tengah panas baran.kadang2 aku tak tahan dah,bile ngamok adik aku lagi kecik pon cuak,xpernah tengok abang2 die camni.pernah drive dari KL ke Kelantan,gadoh dalam kete sampai aku bawak gile2,last2 adik aku yang aku sayang nih tuko kete ngn parents aku(kitorg grak 2 bijik kete).cume skarang nih dah jarang gadoh,gadoh pon sikit2 jeh,5 minit habis,aku xmo laa gado2,sebab aku memang sayang gile lah adik aku


tekanan dari parents
diorang mybe tak paham kot,nape adik aku yang aku sayang nih sangat rebellious berbanding aku yang pasif nih. ape yang diorg cakap jangan buat itulah yang die buat,tapi xde laa sampai tejebak dgn drugs.maybe dari segi akademik die malas sket kot,aku paham,sebab aku pon same,aku cume rajin lebey dari die,tuh yang sampai ke sini(UMP)


ape yang ko sayang sangat dgn adik ko nih?
die bukan jahat,tapi die nakal yang teramat dan degil.drugs sume2 tuh mane die sentuh,minom2 mabok2 ke,mane aku tau?intuisi abang ni lebey kurang mak die,hahaha,lagipon tgk je lah care die ngn kawan2 die dh tau.die xdengar cakap pon sebab tym tuh die tgh focus men game.tapi die malas masyaAllah dahsyat2,tapi lumrah lah laki malas2 kan?kadang2 parents aku heran nape laa budak nih degil sungguh,tapi aku sayang lagi die,atleast aku nak die tau,xkesah ah kalau die rase mcm parents die xsayang lagi die,abang die nih ade je boleh dengar keluhan die.


kalaulah adik aku bace nih...
amir nok oyak,awok kalu bulih dengarlah umi abah oyak gapo,klu suh ngaji supo amir,jange ngaji supo amir btol2,ngaji sapa hok awok bulih gi.umi abah sokmo saye ko awok,tapi mungkin sebab tiko umi abah duk nge awok,dio sokmo oyak pasal amir,tapi amir sokmo dengar umi abah tanyo gano laa nok buat nge awok nih.amir tok pernoh oyak ko umi abah,awok nih payoh,amir oyak bereh sokmo,bulih tolong lagi hisyam nih.amir penoh tengok ore jatuh kedebuk,tapi pahtu bangun sapa ko lonih duk paling tinggi hok ore jurus supo amir bulih gi.amir napok awok bulih wak gapo,amir napok....umi abah nge amir tok penoh putus aso tunggu hari awok naik,lagi tinggi dari amir,cumo gak jange nakal sangat,sapa gurih hati umi abah.ingat ah tiko saeng2 lari,family lah hok ake mari...


dari abang untuk adik yang aku sayang

No comments:

Post a Comment